12:55 Віком понад 50 тисяч років - вчені виявили найдавнішу розповідь у світі | |
Наскельні малюнки на індонезійському острові Сулавесі можуть бути найдавнішим прикладом наративного мистецтва. Вчені впевнені, що зображення людини та бородавчастої свині свідчить про більш раннє використання малюнків для передачі історій, аніж вважалося раніше. Докази свідчать, що неандертальці позначали печери ще 75 000 років тому, але ці позначки були, як правило, абстрактними. Найдавнішим відомим фігуративним печерним живописом донедавна було зображення в Ласко, Франція, віком 21 000 років, на якому зображено птахоголову - людину, що нападає на бізона. Однак у 2019 році археологи виявили численні приклади наскального мистецтва в карстовій печері Марош-Пангкеп. Серед них малюнки, що ілюструють людиноподібних фігур, бородавчастих свиней та карликових буйволів, що мешкають на Сулавесі. Адам Брумм, археолог з Університету Гріффіта в Австралії та співавтор дослідження, наголосив на рідкісності знахідок доказів раннього оповідання в печерному мистецтві. Спочатку дослідники визначили вік наскального малюнка у щонайменше 43 900 років. Використовуючи досконалішу техніку датування, вони виявили, що цьому твору мистецтва близько 48 000 років. Крім того, вчені знайшли схоже зображення в печері Леанг Карампуанг, якому, за оцінками, щонайменше 51 200 років, що робить його найдавнішим із відомих зразків наративного мистецтва. Зображення напів-людської, напів-тваринної фігури, відомої як теріантроп, заінтригувало археологів. Брумм зазначив, що такі зображення свідчать про здатність людини уявляти надприродні істоти. Про такий тип складного людського пізнання раніше свідчила лише 40-тисячолітня скульптура “Людина-Лев” з Німеччини. Щоб точніше датувати картини, дослідники застосували лазерну абляцію уранової серії, що дозволяє отримати зображення з вищою роздільною здатністю і мінімальним пошкодженням творів мистецтва. Цей метод значно кращий за інші методики, які використовували великі зразки кальциту. Попри ці відкриття, деякі експерти все ще скептично налаштовані. Пол Петтітт з Даремського університету припустив, що інтерпретація мистецтва як наративу вимагає “стрибка віри”. Він поставив під сумнів, що зображення, які здаються ізольованими, насправді були частиною пов’язаної історії. Відсутність доказів людської діяльності дозволяє припустити, що печера могла бути зарезервована для створення творів мистецтва. Дослідницька група планує вивчити більше наскальних малюнків у цьому районі. Науковці нещодавно виявили ще один малюнок із зображенням напів-людини - напів-птаха та фігури птаха, який ще належить проаналізувати. | |
|
Всього коментарів: 0 | |